Főmenü » Szolgáltatások

Kölcsönzési idő hosszabbítása

Online katalógusunk Bejelentkezés (Olvasói adatok) menüjéből tudja kikölcsönzött dokumentumait meghosszabbítani, ahol valamennyi könyvtárunkból kölcsönzött dokumentumait is egyszerre láthatja.

Kedves Olvasónk!

Online katalógusunk Bejelentkezés (Olvasói adatok) menüjéből tudja kikölcsönzött dokumentumait meghosszabbítani, ahol valamennyi könyvtárunkból kölcsönzött dokumentumait egyszerre láthatja.

Könyvtárunk Használati Szabályzata értelmében a könyvek és kották kölcsönzési határideje két alkalommal hosszabbítható meg, amennyiben az adott példányra nincs előjegyzés, illetve az olvasójegyen nincs tartozás. Az audiovizuális dokumentumok (CD, DVD, videokazetta, hangkazetta, CD-ROM), és folyóiratszámok hosszabbítására egy alkalommal van lehetőség.

Bejelentkezés az olvasói adatokhoz


A program használata:

  • Az Olvasójegyén található vonalkód-számsort írja az Olvasójegy vonalkód mezőbe!
  • Töltse ki a Jelszó mezőt (alapértelmezetten ez az Ön születési hónapja és napja szám formátumban, pl. 0521)!
  • A Belépés gombra kattintva megjelennek a könyvtár(ak) adatai és az azokból kikölcsönzött művek listája.
  • A hosszabbítást kölcsönzési helyenként külön-külön kell kezdeményeznie.
  • A választott könyvtárból kikölcsönzött dokumentum adatai mellett található Hosszabbít feliratra kattintva tudja egyesével meghosszabbítani a dokumentum kölcsönzési idejét. A lista alján található 'Mindent hosszabbít' segítségével valamennyi, a látható listában hosszabbítható példány határideje módosul.
  • Bizonyos mobil eszközök és táblagépek alapértelmezett böngészőinek használata esetén, valamint régebbi böngészőverziók használata esetében előfordulhat, hogy a weboldal bizonyos funkciói (pl. a kölcsönzési határidő hosszabbítása) nem-, vagy nem megfelelően működnek. Ilyenkor esetlegesen előforduló hibajelenség, hogy a weboldal véget nem érő betöltést (loading) jelez. Ilyen esetben javasoljuk a művelet megismétlését a használt böngésző frissítése után, vagy friss verziójú másik böngésző használatával (pl. Chrome).
  • Amennyiben az olvasójegyen tiltás van érvényben (pl. tartozása van, vagy az olvasójegy lejárt) a dokumentumok nem hosszabbíthatók. Ilyen esetben a rendszer tájékoztatja a sikertelen hosszabbításról, pl. A kölcsönzés nem hosszabbítható: A példány nem hosszabbítható!.
  • Kérjük, figyelje a megjelenő rendszerüzeneteket és kilépés előtt ellenőrizze a hosszabbított dokumentumok módosított lejárati határidejét. Javasoljuk, a módosult lejárati határidőket jegyezze fel! Sikertelen hosszabbítás esetén, amennyiben a kölcsönzés határideje nem módosult rendszerünkben, reklamációt nem tudunk elfogadni.
  • A kölcsönzési határidő meghosszabbításakor az olvasói adatlapon beállított e-mail címre tájékoztató levelet küld rendszerünk, mely a hosszabbítás időpontján túl tartalmazza a sikeresen, illetve sikertelenül hosszabbított példányok címét és amennyiben a hosszabbítás sikertelen volt, akkor annak okát vagy okait.
  • A hosszabbítás befejezését követően a Kijelentkezés menüpontból tud a hosszabbítás felületéről kijelentkezni. Publikus helyeken (pl. könyvtár, internet kávézó) a hosszabbítást követően mindig jelentkezzen ki, ellenkező esetben privát adatit mások is láthatják és visszaélhetnek azokkal!


A rendszer használatával kapcsolatos véleményét, észrevételeit kérjük az info@fszek.hu címre továbbítsa!
  • Azonosan cimkézett cikkek

  • Kedves Olvasónk!

    Szeretnénk felhívni a figyelmét néhány olyan szolgáltatásunkra, amellyel elkerülheti, hogy tartozása legyen könyvtárunkban.

  • E-mail-értesítés kérése a lejárati határidőről

    Egy igen egyszerű módszerrel lehetőség van rá, hogy a könyvek lejárati határidejét soha többé ne felejtsük el. Az e-mail-értesítéshez n...

Hozzászólások (44)

(szbi/

beni 2018. 09. 21. - 11:31:47
45

Kedves Ungor Lenke!
Köszönjük levelét, melyre közvetlenül e-mail címére is válaszoltam. Észrevételét a FSZEK vezetésnek továbbítottam.
Béniné Virág Mária
FSZEK Informatikai osztály
>> Nagy örömömre szolgált miután bevezették az online felületen történő kölcsönzési idő meghosszabbítás lehetőségét mindaddig míg nem kerültem szembe azzal a problémával hogy a könyv nem hosszabbítható mert előjegyzés érkezett rá.
>> A fejlesztés ezen ágát nem tartom szerencsésnek a mai rohanó világunkban. Ezek után már ezen is stresszelni kell hogy el tudom e olvasni még a lejárati idő előtt a könyvet, vagy nem is merem kihozni a testesebb vagy többkötetes könyveket mert ki tudja el tudom e olvasni a saját tempómban.
>> Kérem vizsgálják meg ezen szolgáltatásukat és amennyiben lehetséges az előjegyzés ellenére legalább egy alkalommal legyen lehetőség a kikölcsönzött könyv hosszabbításra.
>>
>> Üdvözlettel: Ungor Lenke

babakne 2018. 08. 07. - 11:25:17
43

Tisztelt Kovásznai Sándor olvasónk !

Elnézést kérek mindenkitől, hogy elkerülte a figyelmemet a honlap észrevétel, amit természetesen folyamatosan figyelünk. Az empátia igazán nem hiányzik belőlünk, mert ami lehetséges, azt mindent igyekezünk az olvasóink kényelme érdekében megtenni. Ilyen pl. a távszolgáltatás, online előjegyzés, lejárat előtti figyelmeztető e-mail stb. Az Ön felvetése, hogy a nem hosszabbítható, mert előjegyzés alatt álló könyvekről e-mail értesítést küldjünk , azért nem evidens a megoldás, mert 49 kölcsönzési helyen igényelhető előjegyzés és sok címből van sok példány, amelyre lehet igényt feladni, ezért nagyon át kell gondolni, hogy mi a jó megoldás, hogy fölösleges értesítéseket ne generáljon a rendszer. Az informatikai rendszerünk fejlesztését külső cég végzi, ezért a megoldást is tőlük kell igényelni, ami időbe kerül, ezért türelmüket kérjük.

Üdvözlettel :


Babákné Kálmán Mariann
osztályvezető

2018. 07. 21. - 02:10:58
42

Babákné Kálmán Mariann
osztályvezető
részére

Tisztelt Asszonyom!

Nem tudom észrevette-e, de nem válaszolt az Olvasó által felvetett egyik kérdésre sem!
Azért "csatlakozok" így a kérdésekhez, mert magam is jártam már így önöknél!
Egyben rögtön megkérdőjelezem az állítását, miszerint soha senki nem élt panasszal az ilyen "előjegyzési joggal" szemben, ami korlátozza a már kikölcsönzött könyv olvasójának jogát! És még a kiértesítés is sok kívánnivalót hagy maga után!

1] Az, hogy valami hosszú ideje így van, még nem jelenti azt, hogy jó! (Kádár korszak, Kim Jong dinasztia uralkodása, hogy mást ne mondjak....) Az pedig NEM VÁLASZ, hogy "..a szolgáltatás ellen panasszal olvasóink eddig nem éltek.."
Azért nem, mert az állításának valóságtartalmát nem látjuk, nem is bizonyítható, és amennyiben úgy is lenne, attól még lehet rossz a szolgáltatás!
2] Nem kell hozzá más, hogy egyszerűen belátható legyen a felvetések jogossága, mint egy szemernyi empátia, és egy pici szakmai hozzáértés!
- Amennyiben én délután szándékozok hosszabbítani interneten, és a könyvtár délelőtt volt nyitva, akkor biztosítaniuk kellene a hosszabbítás lehetőségét feltétel nélkül, mert ellenkező esetben szankcionálnak valéamiért, ami jogtalan!
- Előjegyzési jog miért "erősebb", mint a kikölcsönzött könyv olvasójának hosszabbítási joga?! Én "birtokon belül" vagyok, mert nálam a könyv. Miért nem tervezhetem 90 napra a kölcsönzést?! Jelen esetben gyermekem kötelező olvasmányáról van szó. Miért "kell" neki 30 napon belül kiolvasnia a 600 oldalt, -és jegyzetelni, stb. hogy visszavihessük, ha valaki előjegyezte?!
- A harmadik elmulasztott válasz is életszerű kérdés felvetése volt! Miért a hosszabbításkor szembesülök azzal, hogy előjegyezték, és be kell vinnem?! (Külföldön vagyunk, vagy délután, esetleg este van!)
A részben válasza is eléggé lakonikus volt! "Programmal értesítés küldése az előjegyzésről nem megoldott, tudtommal egyetlen könyvtári szoftverben sem" Akkor nem kell alkalmazni, amit csinálnak, mert rossz!
[Mellesleg 15-30 perc munkával az informatikus meg tudja oldani, hogy a rendszer értesítést küldjön!]
Azzal nincs baj, hogy: "Az előjegyzés szolgáltatás lényege, hogy az olvasó hozzáférjen az igényelt dokumentumhoz"
A probléma azzal van, ahogy csinálják, (Vagy nem csinálják) a kiértesítést!
Közel 20 évig tanítottam főiskolán, sok könyvtáros szakon végzett kollegám volt, de ilyen "elhárító" válaszlevelet, még soha nem láttam. A könyvtárosok általában nagyon olvasott emberek, akiket nem kell kioktatni soha semmire, mert értik, tudják, tanulták, hogy a megoldást kell keresni mindenkor!
Az ön válaszai ettől teljesen eltértek, nem életszerű, és nem értelmezhető, elutasító valamiket írt, ami messze van a valóságtól, értelmezhetőségtől egyaránt.
Nem kioktatásnak szánom, -távol áll tőlem- de csupán érzésem szerint ez a kérdéssor, illetve annak tárgya megoldásra vár, mert így igazságtalan, és nem jó!
Bizonyára, ha akarja, ön meg tudja találni a megoldást mindezekre, hiszen osztályvezetője egy nagy múltú, szép, nagy cégnek!
Ehhez kívánok további jó munkát, szép napot önnek!
Tisztelettel:
Kovásznai Sándor


>> -Tisztelt Olvasónk !
>>
>>
>> Használati Szabályzatunk II. 4. bekezdésének „l” pontja tartalmazza a könyvhosszabbítás szabályait: „ ……a négy hétnél rövidebb kölcsönzési idejű dokumentumok, az oktatócsomagok és az előjegyzett dokumentumok kivételével legföljebb két ízben „ lehetséges hosszabbítani.
>> Az előjegyzés szolgáltatás lényege, hogy az olvasó hozzáférjen az igényelt dokumentumhoz. Ebben az esetben a könyvet 4 hét kölcsönzési idő elteltével vissza kell hozni. Programmal értesítés küldése az előjegyzésről nem megoldott, tudtommal egyetlen könyvtári szoftverben sem. Az előjegyzés szolgáltatás évtizedek óta így működik, a szolgáltatás ellen panasszal olvasóink eddig nem éltek.
>>
>> Üdvözlettel :
>>
>> Babákné Kálmán Mariann
>> osztályvezető
>>
>>
>> >> Tisztelt Könyvtáros!
>> >>
>> >> Szeretnék érdeklődni, hogy arra mi a megoldás, ha a webes felületen szeretném a könyv kölcsönzési idejét hosszabítani, pl. aznap mikor lejár? Ma nem lehetett, mert azt írja ki, hogy "A hosszabbítás sikertelen: 313 - Előjegyezve.".
>> >> Nekem aznap (akár előtte) honnan kellene tudnom, hogy vissza kell vinnem a könyvet a lejárat napjára, honnan kell tudnom, hogy valaki előjegyezte?
>> >> Én a webes hosszabbításra számítok és szeretnék élni ezzel a szolgáltatással..
>> >> Miért van előnyben az aki előjegyezte akár aznap, én meg mondjuk este szembesülök vele, hogy nem hosszabítható.
>> >> Vagy miért nincs mondjuk egy hét türelmi idő ilyen esetekben, hogy legyen idő visszavinni, ha az előjegyzés előnyt élvez? Vagy az előjegyzésről e-mail kapnI?
>> >> Így mi értelme van a webes felületen történő hosszabbításnak?
>> >>
>> >> Várom válaszát
>> >>
>> >> köszönöm

babakne 2016. 10. 17. - 13:46:51
41

-Tisztelt Olvasónk !


Használati Szabályzatunk II. 4. bekezdésének „l” pontja tartalmazza a könyvhosszabbítás szabályait: „ ……a négy hétnél rövidebb kölcsönzési idejű dokumentumok, az oktatócsomagok és az előjegyzett dokumentumok kivételével legföljebb két ízben „ lehetséges hosszabbítani.
Az előjegyzés szolgáltatás lényege, hogy az olvasó hozzáférjen az igényelt dokumentumhoz. Ebben az esetben a könyvet 4 hét kölcsönzési idő elteltével vissza kell hozni. Programmal értesítés küldése az előjegyzésről nem megoldott, tudtommal egyetlen könyvtári szoftverben sem. Az előjegyzés szolgáltatás évtizedek óta így működik, a szolgáltatás ellen panasszal olvasóink eddig nem éltek.

Üdvözlettel :

Babákné Kálmán Mariann
osztályvezető


>> Tisztelt Könyvtáros!
>>
>> Szeretnék érdeklődni, hogy arra mi a megoldás, ha a webes felületen szeretném a könyv kölcsönzési idejét hosszabítani, pl. aznap mikor lejár? Ma nem lehetett, mert azt írja ki, hogy "A hosszabbítás sikertelen: 313 - Előjegyezve.".
>> Nekem aznap (akár előtte) honnan kellene tudnom, hogy vissza kell vinnem a könyvet a lejárat napjára, honnan kell tudnom, hogy valaki előjegyezte?
>> Én a webes hosszabbításra számítok és szeretnék élni ezzel a szolgáltatással..
>> Miért van előnyben az aki előjegyezte akár aznap, én meg mondjuk este szembesülök vele, hogy nem hosszabítható.
>> Vagy miért nincs mondjuk egy hét türelmi idő ilyen esetekben, hogy legyen idő visszavinni, ha az előjegyzés előnyt élvez? Vagy az előjegyzésről e-mail kapnI?
>> Így mi értelme van a webes felületen történő hosszabbításnak?
>>
>> Várom válaszát
>>
>> köszönöm

Luger 2016. 10. 03. - 17:45:36
40

Tisztelt Könyvtáros!

Szeretnék érdeklődni, hogy arra mi a megoldás, ha a webes felületen szeretném a könyv kölcsönzési idejét hosszabítani, pl. aznap mikor lejár? Ma nem lehetett, mert azt írja ki, hogy "A hosszabbítás sikertelen: 313 - Előjegyezve.".
Nekem aznap (akár előtte) honnan kellene tudnom, hogy vissza kell vinnem a könyvet a lejárat napjára, honnan kell tudnom, hogy valaki előjegyezte?
Én a webes hosszabbításra számítok és szeretnék élni ezzel a szolgáltatással..
Miért van előnyben az aki előjegyezte akár aznap, én meg mondjuk este szembesülök vele, hogy nem hosszabítható.
Vagy miért nincs mondjuk egy hét türelmi idő ilyen esetekben, hogy legyen idő visszavinni, ha az előjegyzés előnyt élvez? Vagy az előjegyzésről e-mail kapnI?
Így mi értelme van a webes felületen történő hosszabbításnak?

Várom válaszát

köszönöm

babakne 2016. 08. 03. - 10:56:37
39

Tisztelt Gedáné H. Mária !

A táv előjegyzés kialakításán dolgozunk, szíves türelmét kérjük.

Üdvözlettel :

Babákné Kálmán Mariann
osztályvezető

>> Hogyan lehet a honlapon könyvet előjegyeztetni?
>> üdv: Gedáné H.Mária

00750015 2016. 08. 01. - 18:21:37
38

Hogyan lehet a honlapon könyvet előjegyeztetni?
üdv: Gedáné H.Mária

0210009791865 2016. 06. 11. - 09:27:04
37

Tisztelt Igazgató úr!

2016,05,20-án voltam új könyvért, nem tudtam hogy tavaly melyik hónapban fizettem be, nagyon figyeltem a számitógép képernyőjét NEM IRT KI SEMMIT, de sajnos a kinyomtatást nem ahol is 05.27 volt a lejárat, amit csak otthon vettem észre. Bementem és befizettem, a kért azonosító iratokat is bemutattam, de akkor már egy picit ideges lettem és a vásárlók könyvébe is beírtam, csak akkor még a kolléganőket dícsértem .
Sajnos nem emlékeztem, hogy mikor a hosszabbitást megtette 20 vagy 26 dátumra .
Sajnos nem történt meg. Sajnos az önök IT szakembere minden, csak nem felhasználó barát, de sajnos aki átvette a rendszer!!
Tisztelettel
Sinka Tihamérné

ks 2015. 03. 06. - 13:16:47
36

>> Dr Fodor Péter Igazgató Úr részére!
>>
>> Tisztelt Igazgató Úr!
>>
>> Amint tegnapi levelemben jeleztem kénytelen voltam olyan késedelmi díjat kifizetni, amit nem tartok jogosnak.
>>
>> 2015. február 21-én szombaton még élő és érvényes használattal rendelkeztem a 3 könyvre- sajnos nem tudtam a hosszabbítást személyesen rendezni( otthon nincs internetem )és vasárnap zárva van a könyvtár .
>> Ma reggelre már valahogyan számítógépes rendszerük 2 napi késést észlelt és számlázott.
>>
>> Amit - más olvasóval egyetemben nem tartok méltányosnak az az, hogy
>> - Olyan napra is késést számol fel a rendszer, ami zárvatartós nap.
>> ezen felül
>> - Ha a legelső alkalommal, amint lehet már intézkedik az ember, miért kalkulál az IT rendszer két nap késedelemmel ? Jelen esetben csak a vasárnap lenne - szabályzatuk szerint (?) - felszámolható.
>>
>> Szeretném Önt kérni, Igazgató Úr, hogy ezen a - többek szerint is - tévesen beállított rendszeren változtatni , és enyhíteni szíveskedjen. Korábban már több ezres nagyságrendű késedelmet kellett -- akkor is munkanélküliként - kifizetnem, és a szabályzatmódosításról, az IT rendszerben történő türelmi idő eltörléséről, a zárva tartási napok beleszámításáról nem is volt információm.
>>
>> Megtisztelne azzal ha választ adna
>> Vámosi Rita


Tisztelt Vámosi Rita!
Könyvtárunk kölcsönzési rendszere a hatályos Használati Szabályzatnak megfelelően került beállításra, amely kimondja, hogy a kölcsönzési határidő lejárta után visszahozott dokumentumok és eszközök után minden kölcsönzőnek késedelmi díjat kell fizetnie. Ennek összege 2015-ben könyvek kölcsönzése esetén 42,-Ft/kötet vagy db/naptári nap. A rendszer naptári napnak minden megkezdett naptári napot számol, tehát az Ön által jelzett esetben a vasárnapot és a hétfőt is számolta.
Mindazonáltal, szeretném felhívni a figyelmét arra, hogy könyvtárunkban a könyvek kölcsönzési határideje két ízben, s négy különböző módon meghosszabbítható: az Internet-kapcsolatot igénylő e-mailes és honlapon keresztül való módon túl személyesen és telefonon is.
Remélem, továbbra is könyvtárunk aktív használója marad.
Budapest, 2015. március 5.
Tisztelettel:

Haszonné Kiss Katalin
régióigazgató

Spring 2015. 02. 24. - 14:54:17
35

Dr Fodor Péter Igazgató Úr részére!

Tisztelt Igazgató Úr!

Amint tegnapi levelemben jeleztem kénytelen voltam olyan késedelmi díjat kifizetni, amit nem tartok jogosnak.

2015. február 21-én szombaton még élő és érvényes használattal rendelkeztem a 3 könyvre- sajnos nem tudtam a hosszabbítást személyesen rendezni( otthon nincs internetem )és vasárnap zárva van a könyvtár .
Ma reggelre már valahogyan számítógépes rendszerük 2 napi késést észlelt és számlázott.

Amit - más olvasóval egyetemben nem tartok méltányosnak az az, hogy
- Olyan napra is késést számol fel a rendszer, ami zárvatartós nap.
ezen felül
- Ha a legelső alkalommal, amint lehet már intézkedik az ember, miért kalkulál az IT rendszer két nap késedelemmel ? Jelen esetben csak a vasárnap lenne - szabályzatuk szerint (?) - felszámolható.

Szeretném Önt kérni, Igazgató Úr, hogy ezen a - többek szerint is - tévesen beállított rendszeren változtatni , és enyhíteni szíveskedjen. Korábban már több ezres nagyságrendű késedelmet kellett -- akkor is munkanélküliként - kifizetnem, és a szabályzatmódosításról, az IT rendszerben történő türelmi idő eltörléséről, a zárva tartási napok beleszámításáról nem is volt információm.

Megtisztelne azzal ha választ adna
Vámosi Rita

Oldalak: 1 | 2 | 3 | 4 | 5
Bejelentkezés
Hírlevél
Könyvtárkereső
Szolgáltatáskereső
Keresés a katalógusban
Távhasználat
Keresés